Halaman

Jumaat, 29 Jun 2012

Movie with Ary - Sorok Bau Budu

Links to this post
         Hahaha... memang bes citer ni... ary pun baru tengok ni...  mung ni... kecek kelate larrr pas ni... hahaha... memang terbaek lah ceriter ni... aper kater orang...ASAL DARI KAMPUNG...



Cara Juri Menilai Dan Tips Buat Peserta Petandingan Karaoke

Links to this post
         Assalammualaikum... wah! Besar tajuk makna tulisan ary kali ni... Juri.. Sebenarnya ary terbawa bawa pengalaman jadi juri tempohari... kalau nak ikutkan.. sebagai juri.. ary bukanlah seorang yang berpengalaman sangat menjadi juri..  baru dua kali jadi juri.. dua kali??

          Ye.. secara jujur ary baru dua kali jadi juri pertandingan karaoke... mungkin ada kesilapan ary dalam menilai.. apa pun ia adalah pengalaman... sekarang ary nak berkongsi sikit.. bagaimana mana ary menilai sebagai seorang juri... dari mata ary sendiri... semoga ia dapat jadi panduan kita bersama... 

Gambar semasa ary menjadi juri pertandingan karaoke UMall Idol 3 di UMall Skudai Johor pada 24hb Jun 2012. Bersama Ary Saudara Mohd Johari Bekas Juara UMall Idol 2 dan bekas pemenang anugerah Vokalis Terbaik Rentak Juara 2010.


             

  Gambar semasa Ary menjadi juri pertandingan karaoke anjuran KRT Taman Bistari Batu Pahat Johor pada 16hb May 2012.
       

           Sebenarnya banyak perkara yang perlu diambil kira, lebih lebih lagi jika hanya dua orang atau seorang yang menjadi juri.. maksudnya ia tak tertumpu pada sesuatu yang khusus, ia merangkumi semua.. itu yang susah... kadang kala bila kita nak letak markah... terbayang... "nanti apa orang kata".. 

         Itulah yang paling kita selalu bermain kat kotak pemikiran, sebab itu sebagai juri kena tegas.. dan percaya apa keputusan yang dibuat... juga tak dipengaruhi mana mana pihak... tapi boleh juga la berbincang dengan juri yang berada disebelah... jangan la jadi sombong sangat ye tak... sebab markah nanti dikira bersama... huhuu..

Contoh Borang Penilaian
          
          Kalau di lihat pada borang di atas, itu adalah aspek biasa yang perlu di ambil kira sebagai juri, ye la.. macam yang tercatit kat borang di atas... Vokal, tempo, penghayatan, persembahan dan lain lain..

          Tapi kat bawah ni ary catitkan aspek atau ciri penilaian yang ary utamakan..

Vokal

* Ketepatan "pitching" atau nada tinggi
* Sebutan lirik, atau gaya sebutan jelas atau tidak
* Kemampuan tone suara
* cara mengawal suara diantara nada tertinggi dan terendah
* teknik atau gaya suara nyanyian
* Pukauan suara.. yang ni bagi ary adalah bonus sebab ia adalah suasana bila kita dengar suara nyanyian dia dan lagu adalah begitu sebati sehingga rasa meremang bulu roma bila kita mendengarnya... 

Tempo

* Ketepatan nyanyian mengiringi lagu samada setiap part dalam lagu, lambat atau cepat

Persembahan 

* Cara dan gaya, penghayatan semasa mempersembahkan lagu
* Cara penyampaian mengikut tema lagu yang di bawa
* Cara pemakaian
* Cara pengunaan pentas

dan akhir sekali ketepatan dalam Pemilihan Lagu.
           
       
         Terus terang ary katakan ary bukanlah seorang yang sedap sangat nyanyi.. ary cuma mampu buat lagu, tulis lirik itu saja... tapi ary belajar menilai bila ary ingin seseorang menyanyikan lagu ciptaan ary... haa... disini la bermula bila apa yang ary inginkan seseorang itu menyanyikan lagu ciptaan ary... ary akan cakap ary nak dia buat macam itu... macam ini... ary nak dia buat begini.. begitu... walaupun... ary sendiri tak dapat buat...

         Sebab lagu lagu ciptaan ary.. yang banyak tersimpan adalah lagu yang ary sendiri nyanyi tak sampai.. sebab memang perlu seseorang yang mempunyai nada tinggi...

         Contohnya lagu lirik ciptaan ary yang bertajuk "Kaseh Ku Nuraini" yang dinyanyi oleh sahabat ary iaitu Isa Ahmad... masa ary bagi lagu ni pada dia.. ary dengar dan lagukan untuk dia... memang la tak semerdu dia nyanyi... tapi ary maseh ingat ary ajar cara penyampaian lagu ni bermula dari lebih kurang 9 malam hingga 3 pagi... dan lagu ini terus dirakam jam 9 pagi...

         Nak dengar tak hasilnya... memang lagu ni sesuai buat dia...

        

         Sedapkan... alhamdulillah kalau korang suka... tapi ary tak tahu la bila lagu ini dapat dirakamkan... jangan takut... lagu ini ary dah daftar dah...

         

Tips Untuk Peserta Pertandingan Karaoke

        Wokey... ni part akhir bagi segmen kita hari ni... sebenarnya tak lah apa pun... ary cuma nak bagitahu sedikit tips untuk korang.. bolehkan...

* Walaupun sekecil mana pun pertandingan karaoke yang kita sertai itu, janganlah diremehkan atau kita ambil ringan tentang cara pemakaian kita sewaktu persembahan. Sebab itu adalah sebahagian dari pada markah... pastikan kena dengan tema lagu yang ingin kita sampaikan.. walaupun sekiranya kita diminta dua jenis lagu... pastikan kita ader dua set pakaian... ala... modal la sikit... kater nak jadi artis... tak kan nak rakam video nanti pakai baju biasa aje... menyerlah lah dari biasa...

* Pemilihan lagu kena tepat dan betul dengan kemampuan kita menyanyi... jangan paksa diri untuk nyanyi lagu yang sukar atau tinggi semata mata untuk nampak lebih "power" sebab takut tergelincir suara semasa menyampaikan lagu itu... haru biru masa tu... cuma.. pastikan lagu yang kita pilih itu ada skill nyanyian dalam lagu tersebut... ataupun ada 'aura'... sebab.. semasa ary menjadi juri.. ader peserta yang ary rasa salah dalam pemilihan lagu yang di nyanyikan.... 

   contohnya.. abang ni suara besar.. lagu pertama lagu Broery Marantika.. sedap..., bila lagu kedua... dia nyanyi lagu Raja Kertas XPDC.. hmm.. ary rasa sayangnya.. sebab bagi ary sekurang kurangnya bawalah lagu Gadis Melayu Jamal Abdillah ke.. ok sket.. sorang lagi... bila lagu pertama dipilihnya lagu nyanyian Hattan.. lupa tajuk tapi bagi ary.. memang sedap.. tapi bila pusingan kedua, dia pilih lagu C.i.n.t.a XPDC... ary cakap ni bukan ary tak suka lagu tersebut... tapi pilih lah lagu yang boleh buat orang terpukau dengan kita... bukan dengan lagu yang di katakan mudah atau agak flat dan sekata atau kurang skill nyanyian... 

* Hafal lagu sebaik mungkin, jangan sampai bijik mata kita orang tengok asyik terpandang tv karaoke atau nyanyi sambil pegang kertas lirik... itu semua gangguan untuk kita menghayati lagu yang ingin kita sampaikan.. itu juga sebahagian dari markah.. kita tak dapat buat sebaik mungkin kalau kita tak hafal, memang la di sediakan tv karaoke tu.. tapi jangan pedulik dengan itu semua... kat rumah kita kan dah ader tv...

* Guna pentas dengan bijak... sebenarnya banyak maksud guna pentas dengan bijak... itu pun bergantung kepada lagu pemilihan kita.. sebab juri ni suka bila kita berani... macam turun daripada pentas... nyanyi depan juri dan penonton... tapi... apa pun yang kita buat mestilah bertujuan ye... jangan turun dari pada pentas main turun ajerk.. biar kena dengan lagu...

* Gaya atau lenggok badan dan senyuman... itu memang satu aset yang wajib dalam kita menyampaikan sesuatu lagu... amalkan selalu nyanyi depan cermin.. itu untuk kita lihat seandainya ader kesilapan yang kita lakukan.. lagi satu ia juga berkaitan dengan tarian... bila kita menari kita kena buat skop yang agak luas sebab kadang kala kita dah rasa kita dah goyang giler daa... tapi penonton tengok... kita goyang setempat ajerk... itulah kesilapan kita yang tak kita sedari... ader yang nyanyi lagu Inul.. menari pulak poco poco... haa.. kan lari tajuk tuh... kalau kita over sangat pun tak boleh jugak.. huhuhu.. peningkan..

* Kalau boleh pilih lagu wajib untuk diri sendiri... maksudnya kita pilih lagu yang terbaek untuk kita bawa masuk dalam pertandingan... dan mana mana pertandingan pun... bawa aje lagu yang sama... tapi jangan lah sampai bertahun tahun bawah lagu tu jerk...kena lah juga tukar.. maksud yang lebih jelas... bawa lagu yang paling kita mahir, hafal dan memang makanan lah wa cakap sama lu... hahaha

* Jangan terganggu dengan masalah teknikal yang berlaku secara tiba tiba... contohnya CD sangkut terhenti henti, speaker sebelah tak berfungsi atau apa apa ajela... teruskan ajerk... mungkin ia menganggu penonton tapi juri tak akan pandang pada itu semua.. sekiranya CD terhenti terus atau muzik mati  menyebabkan persembahan anda terhenti.. beranikan diri dikhalayak ramai... jangan timbulkan rasa gugup dalam diri... kalau bole cakap ajerk "saya memohon maaf di atas segala masalah teknikal, nantikan persembahan saya sebentar lagi..." contohnya la..

* Dan akhir sekali jangan mengaku kalah dan merendah diri atau hasad dengki kat orang lain... takper.. kalau kita kalah atau tak diterima pada hari ini... anggaplah itu sekadar kita buat latihan untuk persembahan kita akan datang... kalau boleh videokan setiap kali kita buat persembahan... itu untuk kita ulang tengok kembali... dan cari kesilapan kita...lagi satu, kita biasa kan diri dengan pentas terlebih dahulu... hilangkan gugup atau gemuruh... sebab penonton boleh kenal bila kita gugup.. bila terdengar suara kita bergetar semasa menyanyi... perbaiki diri tu lebih baik.. dari kita salahkan diri sendiri atau orang lain...



         Itulah sedikit sebanyak yang ary dapat bagi tau... ary cuma dapat berkongsi dari sudut yang kecil... namun ary harap ia dapat membantu korang... nanti kalau ada apa apa lagi... ary bagi tau...

         Ary pun sebenarnya maseh belajar lagi... maseh banyak kelemahan dalam diri... apa pun ary amat bersyukur dengan peluang dan kepercayaan yang telah di berikan kepada ary selama ini... memang susah menjadi juri.. kena adil dalam setiap aspek... bahkan.. bukan semua keputusan kita belum tentu dapat puaskan hati semua pihak... namun semua itu adalah pengalaman yang amat berharga buat ary... ia juga suatu kenangan yang manis...

     

Bersama Juara UMall Idol 3
Ema Fauzana ( Tempat Ketiga ), Ariffuden ( Juara )dan Tamizi ( naib juara )

Dari Kiri : Mohd Johari (Juri ), Shamz ( Pengacara ), Ary ( Juri ) dan Encik Nazri  ( Bos UMall Skudai  )

        Ary doakan korang berjaya... Tahniah buat semua... kerana berani mencuba... yang penting korang jangan putus asa... sebab yang boleh putus tu tali jerk... hehehe... Wassalam...




Khamis, 28 Jun 2012

Cara kosongkan kontena lori dengan mudah... TEKNOLOGI BARAT

Links to this post
          Tak terfikir pun ader plak cara ni... ye la.. selalu kan macam maner pun kita guna tenaga manusia.. forklift... ni dier main suis on off ajerk... ble kosong kontena tu.. hahaha... memang terbaek lah...



Isnin, 25 Jun 2012

Video pertama musti korang kagum... video kedua korang pasti nak bagi kaki... hahaha...

Links to this post
          Tertengok plak kat wall member... video ni... perghhh... kagum beb dengan suara dier... memang tinggi nada dier... kagum.. teruja... seronok... semua ader... tak cayer... jom tengok...


          Kagum tak? Kagum tak? Memang kagum giler dengar lagu ni... vokal dier... perghh... tapi ader plak orang cover lagu ni.... cer tengok... aperrr yang korang raserr... hahaha... soalan cepu emas tu...


Hahaha... ader raser nak bagi kaki tak???


Movie with Ary - Hoore Hoore 2012

Links to this post
         Seronok tengok citer ni.. jalan cerita.. cara penyampaian nyanyian... semua tak membosankan... tahniah!! buat cerita ni.. yang memberi keutamaan Permata Negara kita Allahyarham Sudirman Hj Arshad..




Pengalaman jadi juri...

Links to this post
         Aku jadi juri?? Huhuhu... macam tak percaya ajerk... apa la kelayakan aku ni... tapi kepercayaan yang di beri memang aku buat sebaik mungkin... tak der nyer kroni kroni... hahahaha...

        Sebenarnya kalau nak ikutkan ni baru kali kedua aku menjadi juri pertandingan karaoke... kali ni ibarat aku "diterbangkan khas" dari Batu Pahat ke Skudai Johor untuk menjadi juri... chewaah... Apa pun terima kaseh kepada UMall Skudai Johor yang memberi kepercayaan kepada hamba ini...

        Terkedu jugak bila di beritahu tanggungjawap yang perlu aku galas... tapi aku mula berasa lega bila aku digandingkan dengan seorang lagi yang berpengalaman... iaitu saudara Mohd Johari..


           Saudara Mohd Johari ni merupakan bekas Juara UMall Idol Musim yang ke dua di UMall Skudai Johor, dan kalau korang maseh ingat lagi dia ni dulu bekas pemenang Anugerah Vokalis Terbaik pertandingan Rentak Juara tahun 2010... memang bes brother ni... layan kepaler dier siot...

           Bila duduk ajerk di meja pengadil... aku terus baca cara pembahagian markah yang perlu kami kira dengan tulus... 


         Banyak tu yang nak di ambil kira.. tambah pulak para peserta memang mantap mantap belaka... memang pening la nak bagi markah... tapi tak per... apa pun kami berbincang bersama... nasib baik jugak pendapat kami berdua hampir sama ke atas setiap peserta...

          
         Haaa... gambar kat atas ni la aksi manja kami semasa menjadi juri mengadili pertandingan karaoke UMall Idol 3... hahaha... sempat plak amik gambar...

          Tapi para peserta sebenarnya memang benar benar bersaing.. di tambah pulak dengan cabaran kami menilai dengan persembahan dua lagu... dimana semua para peserta di kehendaki mempersembahkan dua lagu, satu lagu rancak, satu lagi lagu slow...

        Huih... ramainyer penonton... memang bes... nampak kepaler gua kecik jerk kat tengah tengah... hahaha... sambutan memang hangat..


          Bergambar dengan Mohd Johari dan yang baju kelabu tu Bos UMall Skudai Johor Encik Nazri..

Dari kiri: Mohd Johari (juri), Shamz (Pengacara), Ary (juri) dan Encik Nazri ( Bos UMall Skudai )



         Ni la para peserta Final UMall Idol 3... ader yang korang kenal tak..?? 


        Ni pulak gambar kami bersama Juara UMall Idol 3. Dari kiri: Mohd Johari (juri), Ema Fauzana (Tempat Ketiga), Mohammad Ariffuden (Juara UMall Idol 3), Mohd Tarmizi (Naib Juara) dan kanan tu... aku laaa... huhuhu... Aku ucapkan...


TAHNIAH!!!!!! TAHNIAH!!!!! TAHNIAH!!!! 
        ANDA MEMANG BERBAKAT!!!!!

        Tentang cerita tentang para peserta pulak, nanti aku citer dalam entry yang lain...insyallah.. gambar blum dapat lagi ni.. aku pun tengah tunggu gambar dari pihak UMall...

        Apa pun aku ingin mengucapkan ribuan terima kaseh kepada... 

# Shamz dan Encik Nazri Bos UMall Skudai Johor kerana telah memberi kepercayaan kepada aku sebagai juri dan telah memberi ruang kepada aku buat persembahan untuk aku mempedengarkan lagu lagu ciptaan aku secara live...

# Kepada Saudara Mohd johari jugak... memang bes dan seronok berkerjasama dengan anda...

# Kepada semua kaki tangan pihak UMall yang bertungkus lumus menjayakan acara yang gemilang itu... syabas di atas semua yang anda lakukan.

Terima kaseh terima kaseh terima kaseh.... Jangan serik jemput aku lagi arrr... huhuhu...

Oklah.. aku tulis sampai sini dulu... aku bagi korang dengar masa aku buat persembahan kat saner... ala.. persembahan yang ala kadar jerk... kalau aku yang bertanding memang kena rejek hahaha... harap sudi dengar... dua lagu lirik ciptaan aku... Ada cinta dan Aku Ingin Kau Tahu...

Semoga terhibur... Assalammualaikum...






Isnin, 18 Jun 2012

Bunuh diri!!! Jangan sia siakan hidup kamu...

Links to this post
            Jangan sesekali kita ambil keputusan mudah ambil nyawa kita sendiri... walaupun tiada sesiapa pun yang sayangi kita.. tuhan pasti ada.. untuk sayangi kita... jangan lah kecewa di atas sesuatu perkara kerana sesuatu perkara... belajarlah bersabar dan terima hakikat... dan berdoalah... pasti kita temui jalan yang baik untuk kita..



Tunjukkanlah tuhan kalau ada...

Links to this post
        

          Ada seorang pemuda yang telah sekian lama belajar mencari ilmu di luar negara, sekembalinya dia di rumah dia meminta orang tuanya untuk mencari seorang guru agama, kiyai atau sesiapa sahaja yang boleh menjawab tiga pertanyaannya.

         Akhirnya orang tua pemuda itu telah menjumpai orang tersebut, aiatu seorang kiyai...

Pemuda : Anda siapa? Dan boehkah anda menjawab pertanyaan pertanyaan saya..

Kiyai : Saya Hamba Allah dan dengan izin-Nya, saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda : Anda yakin? Sedangkan ramai profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.

Kiyai : Saya akan  mencuba sejauh kemampuan saya...

Pemuda : Saya ada tiga pertanyaan...
Pertama... kalau memang tuhan itu ada, tunjukkanlah kepada saya
Kedua... apakah yang dinamakan takdir?
Ketiga... kalau syaitan diciptakan oleh api, kenapa di masukkan ia kedalam neraka sedang neraka juga diperbuat dari api, tentu tidak akan menyakitkan buat syaitan kerana mereka dari unsur yang sama. Apakah tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?

Tiba tiba kiyai tersebut menampar pipi pemuda tersebut dengan keras.

Pemuda : Kenapa anda marah kepada saya ( Sambil menahan sakit )

Kiyai : Saya tidak marah... tamparan itu adalah jawapan saya atas tiga pertanyaan yang anda ajukan kepada saya...

Pemuda : Saya sungguh sungguh tidak faham.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Tentu saja saya merasa sakit.

Kiyai : Jadi anda percaya sakit itu ada.

Pemuda : Ya!!

Kiyai : Tunjukkanlah kepada saya sakit itu wujud.

Pemuda : Saya tidak boleh...

Kiyai : Itulah jawapan pertanyaan pertama... kita semua merasakan kewujudan tuhan tanpa mampu melihat wujudnya tuhan. Apakah malam tadi anda bermimpi di tampar oleh saya?

Pemuda : Tidak !

Kiyai : Apakah anda terfikir bahwa anda akan menerima tamparan dari saya pada hari ini?

Pemuda : Tidak !

Kiyai : Itulah yang di namakan takdir... Terbuat dari apa tangan saya yang digunakan untuk menampar anda?

Pemuda : Kulit..

Kiyai : Terbuat dari apa pipi anda?

Pemuda : Kulit...

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya tadi..?

Pemuda : Sakit...

Kiyai :Walaupun syaitan dijadikan dari api dan neraka juga diperbuat dari api, jika tuhan menghendakinya maka neraka akan menjadi tempat yang yang menyakitkan untuk syaitan...



Cerita pagi ni...

Links to this post
         

          Hmmm.... nampaknya memang tak banyak aktiviti aku yang aku buat sekarang...ada lagu.. tapi aku tak push betul betul... simpan ajerk... dalam beberapa minggu ni cam tak de power arrr... huhuu... bole ker gitu..

         Impian? memanga ader impian sekarang ni... tapi aku belum lagi citer ngan saper saper... sebab banyak sangat aku nak buat.. sampai tak terbuat... nak citer wat per... akan ramai yang menghentam dari bagi sokongan... baik diam ajerk.. pahtu cari jalan untuk capai... semua orang nak hidup yang lebih baik kan...

        Baru jap pagi tadi aku kirimkan masukkan dalam peti pos surat register lagu Lagenda Jali Nise dengan Hanya Kamu Ada Aku kepada penulis lirik lagu tu.. kedua dua lagu tu aku cuma cipta nada nyanyian saja... tapi aku beruntung sebab ader jugak yang percaya pada aku untuk bekerjasama dengan dia orang dalam mencipta lagu... ni bukan cerita pasal duit... tapi pasal kepercayaan...

        Bulan puasa ni aku ader job nyanyi.. tapi rasa cam tak sedia lagi laa... entahlah... ahad ni pulak ader perfom kat johor... kat UMall skudai Johor... tengah pening nak nyanyi lagu aper.. dua lagu jerk... tapi aku nak nyanyi dua lagu aku antara yang boleh dianggap killer song.. yang cepat tangkap orang dengar... hmmm... mungkin lagu ciptaan aku yang bertajuk Aku Ingin Kau Tahu, Ada Cinta, Cinta, Gadisku Yang Bernama Sara dan banyak lagilah lagu yang jadi pilihan... tapi dua lagu jerk yang gua pilih... huhuuhu...

       Sebenarnya kalau nak ikut planning aku, aku nak bawak member.. Mr Pits Ahmad untuk jadi main solo dalam lagu aku... ye la.. kan aku main secara akustik... ader kelebihan kalau dua gitar ni... biasa aku main satu gitar jadi ader kosong sikit lah.... tapi... perghhh... perfom ahad ni 24hb tapi latihan belum wat lagiiii... aduyai... silap silap gua perfom sorang jerk... aduyai....

       Nak wat latihan pun kena bising... malas gua nak pk... sekarang satu hape pun tak der.... giler betol... lantak ko laaaa.... jalan ajerk aper yang ader....

       Aku adapat lagu baru dalam minggu ni... lagu duet... ingat nak bagi orang taman kat tempat aku ni nyanyi.... seorang pompuan sorang lelaki.... tapi baru cadang jerk... belum jumpa orang nyer lagi...

       Larrr... kan aku cakap aku banyak benda nak buat... mestilah dalam entry ni penuh dengan benda yang aku nak buat... hahahah.... aper la....  

       Ok lar.. gua nak pegi keje ni...

( Mood: Tengah Boring )

Bila guna kaedah anak tumpang untuk lahirkan anak...

Links to this post

Sepasang suami isteri sudah lama mencuba utk mendapatkan anak. Setelah mendapatkan nasihat dari doktor, akhirnya mereka bersetuju utk menggunakan kaedah “anak tumpang” atau kata lain, isterinya itu akan menggunakan benih lelaki lain utk mengandung.

Setelah bersetuju dan memilih bakal lelaki yang akan “menyedekahkan” spermanya, maka satu hari.. berkatalah si suami “Ok sayang.. abang pergi dulu… sebentar lagi lelaki tu akan datang…” (lelaki yang nak dermakan sperma dia).

Sambil menunggu kedatangan penderma tersebut, tiba² muncul seorang jurugambar yang kerjanya ambik gambar-gambar bayi. “Selamat pagi puan.. saya datang utk….” belum sempat habis bercakap, si isteri tadi memotong kata-katanya dan berkata “oh ya.. saya memang menunggu awak..””errr ye ke?” kehairanan photographer tu..”kalau macam tu..bagus la.. saya dah buat banyak bayi yang istimewa..(maksudnya gambar bayi yang baik la.. ) “Itu la yang suami dan saya harapkan..”kata si isteri..” silakan masuk..dan duduk la..

“”Hmmm macamana kita nak start? ” tanya si isteri setelah beberapa ketika. ..”Serahkan pada saya puan… saya selalunya buat di bathtub… sekali kat atas sofa.. dan beberapa kali di katil.. kekadang kat atas lantai diruang tamu saja. itu pun seronok juga..anda mesti suka…” kata lelaki tadi menerangkan tempat2 yang sesuai utk diambil gambar.. “Bathtub??? atas lantai…??? Patutlah ianya tak pernah berkesan pada saya dan suami..kami selalu lakukan di bilik tidur saja.. “jelas isteri….”Puan, tak ada orang yang boleh gerenti ianya baik setiap kali.. tapi kalau kita pelbagaikan posisi dan saya shoot dari beberapa angle.. saya jamin…anda akan suka dengan resultnya… Si isteri tercengang.

“Puan..dlm keja saya nie..seseorang mesti mengambil masa sikit..saya suka berada di luar dan di dalam buat beberapa ketika.. tapi tentu puan tak suka..”Macam saya tak tau???” kata si isteri..Photographer tadi mengeluarkan gambar2 bayi yang sungguh comel dari briefcasenya. . “yang ini saya buat masa di atas bus kat London ..”Hah!…atas bas????” terkejut si isteri…”Yang kembar ini plak memang tak disangka2.. bila anda tau bahawa memang susah nak bekerjasama ngan emaknya.. ” kata photograper tadi..

“Emaknyer susah nak bekerjasama????” tanya si isteri.. “Ya… memang susah.. sehingga saya terpaksa bawa dia ke Hyde Park utk buat keja dengan baik.. orang ramai mengerumuni kami ketika itu..utk melihat dengan jelas apa yang kami lakukan…”

“Di depan public???”terkejut si isteri. “Ya..dah tu..lebih kurang 3 jam baru selesai.. emaknya.. menjerit,terpekik. . sehingga saya tak boleh nak concentrate. .bila tupai2 dah datang menghampiri alat saya.. saya terpaksa berhenti melakukannya. . ” cerita si Photograper. . “awak maksudkan tupai-tupai tu really usik awak punya….alat? ??” tanya si isteri..

“Ya puan… tak per la.. Puan dah bersedia ker.. Saya akan siapkan tripod…. lepas tu kita akan mulakan..”Tripod????”nak buat aper..??? “tanya si isteri..”OH..itu utk laraskan alat saya nanti… ianya terlalu besar utk saya pegang lama-lama.. “”er puan.???Puan??? la..dier pengsan!!


Ary: hahahaha.... macam macam...

Ahad, 17 Jun 2012

Jom Motivasi Diri...

Links to this post
         Bagus video ni... boleh dijadikan satu rangsangan buat kita... biarlah lepas ni langkah kita tersusun dn bermakna... kaya tu memang lah dekat dengan kita... alaa baru singgit lebih jerk beli kaya... tapi kaya wang ringgit banyak usaha yang perlu... sebenarnya tak perlulah sampai kita kaya giler dengan wang ringgit... cukuplah sehingga hidup kita akan datang menjadi lebih baik dari hari ini...

        So... jom kita renung renungkan sejenak...


       Satu lagi salah satu cara bagaimana kita nak mencapai impian kita....



Bagaimana dengan anda... dah bersedia belum...???

*********************************************************************

PSSTTT : Terima kaseh buat sahabat hamba Mohd Ijan diatas segala sokongan...
Video ni di sumber inprirasi dari Mohd Ijan untuk kita renungkan bersama...


Selasa, 12 Jun 2012

Johan Raja Lawak kena serang oleh bini sendiri... secara live!!!!??

Links to this post
            Haaaa.... yang ni lagi sorang.... sedap dok ngateeee.... bini masuk pun tak perasan... kena la ko.. kena la ko... panas.. panas... panasssss... gua raseeeee.... aper kessss.... tu la.. len kali .. pandang pandang belakang der... ramai yang tengok... ramai yang dengarrrr....



Hahahaha..... Terrrrbaikkkk....


Sabtu, 9 Jun 2012

Movie with Ary - Aku Ada, Kau Ada?

Links to this post


           Huhuhu... citer ni dah dapat lak tengok... hehehe.. citer ni nak bawak gaya remaja, memang menjadi tapi macam kosong arrr muler muler, macam tiada pengisian... dah separuh citer baru rasa seronok tengok... bole la wat tontonan sekeluarga.... 

         Jom layan...




Jumaat, 8 Jun 2012

Bes layan MTV Sleeq & Najwa Latif Untuk Dia..

Links to this post

          

           Bes layan lagu ni.. sempoi dan bersahaja... memang bes... gua pun tak terpk lagu cam nih.. huhuhu... video klip dier pun bes... memang penuh market arrr lagu ni... tak yah banyak bunyik.. jom layan....



Movie with Ary - Jom layan " Larva "

Links to this post
          

           Hahahaha.... mestilaa gua bermula dengan hahahaha... kan citer klaka... ataupun gua mula dengan kikikiki... pun bole... tapi kalau wuwuwuwu...alamak... wooo... tak kan layan citer ni nangis ko... tu salah tajuk da... citer ni bes beb... hahahaha.. ( lagi? )

           Citer ni pun gua sambung tiga hari baru abis... camner...?? nak muntah nak abiskan ketawa gelak giler... panjang sangat 2 jam lebih siot... tak tahan gelak panjang sangat.. tu yang sambung tu...

          Jom layan.. terbaek gua bagi lu orang... jom kiter tengok samer samer....


         Klaka tak....???


Peel mengantuk ketika memandu

Links to this post
          Mengantuk? Lagi lagi ketika memandu... perghhhh... memang parah.... nak tahan mengatuk tu memang seksa giler waa cakap... nak cepat sampai tapi ngantuk.... seksa... seksa.... memang tak le nak citer... korang pernah rasakan...


          Perghh... Mamat basikal ni tak agak agak.... kete plak yang remuk langgar die ngantuk... hahahaha... memang tak bole bla kan... agak agak arrr bro nak kelentong tu... tapi sapa arrr yang amik gamba ni... memang terbaeeekkk...

         Sebenarnya rasa mengantuk masa memandu tu memang lumrah... semua orang musti rasa... tapi korang tau tak camne nak ilangkan die... ni gua bagi tau ikut pengalaman gua ni...

         Dulu kalau aku nak balik rumah mak mentua aku...kat Terangganu saner tu... aku dari Batu Pahat Johor tau... biasa aku bertolak time balik kerja jam 11 malam.. and then pas siap lebih kurang... jam 1 bertolak... korang nak tahu... dalam perjalanan tu... jalan yang paling aku benci nak lalu... Muadzam Shah... Perghhh.... sebab apa tau... coz dari Segamat lalu Muadzam Shah nak ke Gambang... jauh giler... perhentian yang terbaik pun kat Stesen Petronas Muadzam Shah... tu je la... selebihnya... mak oiii.... nak berhenti lepak tepi jalan pun tak berani... maklum la gua kan tolak pagi giler....

         Kalau da lalu kat situ masa tu mengantuk memang seksa.... nak berhenti tak bole... nak tahu apa gua buat tuk ilang mengantuk?


          Hahaha.... makan jajan sepanjang jalan.... kadang kadang abih satu kete penuh ngan kulit kacang... tapi itu pun masa makan pun tak ble nak bukak mata.... jadi kantoi...

          Cara kedua... Gejeeennnngggg... gua dengar lagu rock... angguk kepala... hahaha... tapi tu pun bila da banyak kali angguk... terangguk kebawah jugak kepala... hahaha.... jadi... tu pun kantoi gak....

          Ada jugak kat dalam pasaran jual alat ilang mengantuk ketika memandu ni... contohnya...


          Alat yang pasang kat telinga ni... alat ni berfungsi masa kepala korang tertunduk ke bawah... maka alat tu bergetar tuk kejutkan korang.... tak mahal benda alah ni tapiiii... cam ne kalau kepala tegak jerkkkk... tapi mata tertutup.. hahaha.... jadi... itu pun kantoiiii...

          Sebenarnya ada dua cara yang terbaek... yang korang tak perlu keluar duit pun... sebab cara ni pun gua da guna... dari Terenganu sampai Batu Pahat mata tahan beb... nak tahu tak caranya..?

          Cara yang pertama... korang sebelum memandu tu.. rehatlah kan diri tu cukup cukup... kalau ngantuk tu... stop la kete jap... layan tdo dulu...

          Cara yang kedua... korang ambil wuduk... air sembahyang... oit! aku cakap betul ni... masa memandu... korang ader terasa mengantuk jerk... terus berhenti mana mana tempat.. pastu korang ambil wuduk, kalau bole siap la doa sekali.... 

          Ni la cara yang terbaek... sekali gus ilang ngantuk... bersehkan muka korang.. pahtu... dapat pahala pulak tu... tak yah tunggu nak sembahyang baru nak ambil wuduk... berwuduk kan cara tuk bersehkan diri... guna la cara tu...

         Ok la... sebelum blah jom dengar lagu gua.... tajuk Biar Mati... hahaha... gila gaban tajuk... lagu rock manja ni tau... hahaha layannnnn....



Khamis, 7 Jun 2012

Cerita Seram... Dah ke belum...

Links to this post
          Macam macam sebenarnya boleh berlaku... nak tak nak kita terima jerk... tapi memang seram arrr dengar cerita ni... lemah lutut der.... jom layan...


Amacam... ada takut ka....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...