Halaman

Khamis, 29 Disember 2011

Alhamdulillah.... Part 1

            


            Alhamdulillah... tuhan maseh sudi beri rezki.... maseh sudi beri aku idea... untuk aku lagi terus tulis lirik dan mencipta melodi buat lagu lagu ciptaan aku... walaupun lagu ciptaan aku tak la segempak mana... tapi aku maseh bersyukur dengan apa yang aku dapat....

            Sebenarnya banyak lagi peng'karya' seperti aku... yang mencipta lagu sendiri..yang menulis lirik sendiri.... kalau rajin selongkar video video yang ada kat you tube tu banyak sebenarnya insan yang berbakat.. malah mungkin lebih baik dari aku... tapi.. aku pun maseh belajar sebenarnya... semakin hari makin banyak yang aku jumpa... bakat yang Allah beri pada aku... juga pada mereka...

            Setakat ni.... pada aku da pun lebih seratus lagu... tapi yang aku baru push jadikan video baru 66 video diyoutube,,, aku tahu... bukan mudah nak membina nama... apatah lagi jika aku tak mempunyai cabang untuk kedepan..... aku cuma ada wall facebook... aku cuma ada channel youtube aku... dan aku cuma ada blog aku ni... hahaha... tu je la yang aku ader... da tak larat nak wat apa apa lagi.... maklum la keje kilang... masa terbatas nak 24 jam ngadap laptop ni je...

             Ingat lagi masa mula mula aku berkarya... aku bermula dengan menulis puisi sebenarnya... dan aku pun mula menulis puisi  sebab dulu nak pikat awek... hahahaha..... klako giler bila nak pk... masa tu aku buat puis ayat ape ntah aku letak... tu kira jiwang giler tahap karat punyer... kalau aku jumpa buku tu musti aku gelak terberak berak... hahahaha..... apa da....

            Tapi bagus juga.. sebab bermula dari itulah aku mula dapat tahu aku bole mencipta puisi... dan aku hantar ke beberapa akhbar... dapat jugak masuk dan disiarkan... malah tersiar juga kat majalah remaja.. pada 15 september 2007.. tu kali terakhir aku hantar ke majalah... pastu ntah kenapa aku da malas... malah awek yang aku nak ngurat dulu.... dapat beb.... Ana.. ingat lagi kadang kadang dan kadang la.... maklum  la fisrt love.... perghhh!!!

            Bagus sebenarnya budaknya... manis.. cantik... tapi dua tahun je kami berkawan... nak ambik SPM aku putuskan hubungan kami... sebab ramai sangat cakap aku penyebab pelajarannya merosot... orang cakap la... tapi aku tengok result periksa die.. ok ajerk.... huhuhu.... tapi  sampai situ je la hubungan aku ngan dia....

            Dia kawin dulu daripada aku... dia cakap... suami dia ada macam aku sikit... erk! betul ker....? Da anak dua da masa last aku dapat berita tentang die... tapi sekarang aku dah tak tau da aper citer tentang Ana lagi.... lost contact da... aku rasa pun dia da tak nak jumpa aku kot.... tapi walau apa pun... kenangan tetap kenangan... aku amat hargai waktu bersama dengan Ana.... banyak puisi puisi aku yang aku coretkan buat Ana... rasanya memang banyak... ada lagi dalam simpanan aku... sebab kerana Ana la aku mula menulis puisi.... aku memang terima kaseh thanks a very lot... kat dia pasal ni....

           Aku maseh ingat lagi... masa aku kawan dengan dier... ada jugak la mulut mulut yang tahap longkang cakap.... "pasal ape ko suker sangat kat dier.. kan kawan dier dot dot dot lagi lawa, putih..." tapi diorang sume tak tak tahu.... wajah Ana hitam manis... manis bagi aku... tahi lalat dier... suara dier.... semua pasal dier... memang memikat aku... Ana manja dengan aku dulu... pandai pujuk aku... hahaha... da meraban da aku ni....

           Aku bukan nak puji sangat tapi bila da nama kenangan ni kan .. semuanya manis belaka.... Alhamdulillah... kerana pertemuan aku dengan Ana... itulah bermulanya detik aku mula berkarya...

          Bersambung............





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...