Halaman

Khamis, 2 Jun 2011

KIPmart Talent... apa yang ader kat saner..

          Assalammualaikum...  apa khabar semua geng.. korang sehat tak? ary nak berkongsi sesuatu ari ni..sebab ary dapat berita gembira... tapi sebelum tu jom bercerita sikit... untuk baru baru ni ary telah menyertai pertandingan KIPMart Talent yang berlangsung di Kota Tinggi 29 Mei lalu... nak tengok iklan dia tak... kat bawah ni haaa..


           Pertama ary da dengar tentang pertandingan ini dekat radio tapi tak berapa pasti tapi bila ary ke rumah bonda ary di Taman U Skudai Johor, ary singgah sebentar di KIPmart Tampoi, masa tu la tengah plak berlangsung pertandingan ni... tercengang jugak 2 3 jam.. heh.. rasa rugi masa tu sebab biasa kalau g mana mana ary bawa gitar.. masa tu plak ble tak bawak...

           Kenapa perlu bawa gitar? Ini yang ary kejarkan pertandingan KIPmart ni... pertandingan KIPmart Talent ni sebenarnya terbahagi kepada tiga ketegori..

Yang pertama... nyanyian..
           karaoke larr tu... ary tak rajin sangat karaoke ni.. sebab ary sebenarnya bukan sedap sangat nyanyi..( heh.. sedar pun ).. tu larrr pasal.. ketegori terbuka kepada individu atau berkumpulan yang tidak melebihi daripada 4 peserta dalam satu kumpulan..

Yang kedua... tarian...
           ceh... maner larr ary pandai menari... joget lambak ponnng tak pernah ape lagi tradisional..huhuhu... kaki da koras da ni.. ketegori ni terbuka pada individu juga dan tidak melebihi 8 perserta dalam satu kumpulan...

Yang ketiga... persembahan kreatif..
           haa... ketegori ni la yang membuatkan ary ingin mencuba... dalam ketegori ni bebas.. korang nak berlawak ker.. nak main magic kerr.. atau ape saje laa.. huhuhu..

           Ary ingin masuk sebab mungkin ia bole jadikan salah satu landasan buat lagu lagu ary diperkenalkan.. mungkin ary tak menang... rasanya memang tak bole menang kot..hehehe.. cuma ary rasa puas bila ary dapat perdengarkan lagu lagu ciptaan ary dikhalayak ramai...

           Dan yang paling penting... ary dapat pengalaman semasa berada di atas pentas... itu yang paling mahal...

          Ary bertaruhkan lagu " Kau Satunya " antara salah satu lagu dan lirik ciptaan ary sendiri... kalau korang nak dengar lagu " Kau Satunya " dan nak liriknya bole klik sini. Nak tahu pendapat juri?.. haa.. sebelum tu jom kenal dengan juri KIPmart Talent dulu... jom usha..

       Haa.. Juri yang pertama kalau korang nak kenal.. ni la dia gitaris kedua merangkap vokal kedua dalam kumpulan Sofazr... alaa.. Zimi namanya.. beliau la yang komen hamba tu hari.. terima kaseh bro..

             Dan sape lagi yang lebih korang kenal... sape yang tak pernah dengar lagu "Kau Mawarku" yang berduet dengan Siti Nurhaliza dulu... ni la Zul 2BY2... sempoi...beb..

             Mesti korang tertanya maner video persembahan ary kan.. sebenarnya ary bermasalah sikit pasal rakaman pada ari tu.. terkilan giler rasanyer nyer.. bole pulak bateri hp kong.. ( ape da rakam pakai hp ).. heh jangan la cakap macam tu.. belum mampu lagi bli video cam tau.. huhuhu...

             Kat bawah ni jela video yang ada..

video
        
             Jangan mara ye.. ni jela yang ader... hp bateri kong la.. adik kesayangan ary yang rakam ni..

             Kata Zimi selaku juri... " bukan semua pencipta dapat nyanyikan lagu ciptaan mereka dengan baik... menyanyi juga perlu ader feeling.. main gitar harus ader teknik bila mempersembahkan sesuatu lagu.. "

            Zimi ader cakap jugak kalau ary dapat masuk pusingan pertama nanti, ary disarankan bawa penyanyi untuk menyanyikan lagu lagu ary.... rasanya memang larr kan.. segala komen ary terima dengan hati yang terbuka..

            Sebenarnya ary tau.. ary memang tak berapa baik kalau menyanyi ni... main gitar pun biase biase je.. tapi alhamdulillah.. kerana main gitar biase biase ni lerr ary dapat banyak buat dan cipta lagu... dan hampir seratus da lagu ciptaan ary.. yang da rakam da 53 video di youtube.. yang belum rakam lagi? huhu... tak dapek den nak kirakan...

           Ary sebenarnya tengah tunggu video rakaman daripada pihak KIPmart Kota Tinggi kalau kalau ader rakaman persembahan ary.. ble jugak korang tengok.. kalau ader ary uploadkan ye..

          Dan kalau korang nak tahu... ary dapat terima panggilan yang ary dapat melepasi ujibakat hari tu.. dan ary dapat masuk pusingan pertama KIPmart Talent 11hb Jun ini... alhamdulillah..

          Lagu apa yang ary nak bawa ye..? dan siapa pula yang ary bawa...? ary pun tak tahu.. same same larr kita tengok nanti... 11hb Jun 2011 di KIPmart Kota Tinggi.. payah arrr nak cari siapa yang berani hafal lagu baru selama seminggu...tengok je laarrr nanti...

         Jumpa ary disana ye... doakan ary dapat buat yang terbaik ye..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...