Halaman

Jumaat, 8 Jun 2012

Peel mengantuk ketika memandu

          Mengantuk? Lagi lagi ketika memandu... perghhhh... memang parah.... nak tahan mengatuk tu memang seksa giler waa cakap... nak cepat sampai tapi ngantuk.... seksa... seksa.... memang tak le nak citer... korang pernah rasakan...


          Perghh... Mamat basikal ni tak agak agak.... kete plak yang remuk langgar die ngantuk... hahahaha... memang tak bole bla kan... agak agak arrr bro nak kelentong tu... tapi sapa arrr yang amik gamba ni... memang terbaeeekkk...

         Sebenarnya rasa mengantuk masa memandu tu memang lumrah... semua orang musti rasa... tapi korang tau tak camne nak ilangkan die... ni gua bagi tau ikut pengalaman gua ni...

         Dulu kalau aku nak balik rumah mak mentua aku...kat Terangganu saner tu... aku dari Batu Pahat Johor tau... biasa aku bertolak time balik kerja jam 11 malam.. and then pas siap lebih kurang... jam 1 bertolak... korang nak tahu... dalam perjalanan tu... jalan yang paling aku benci nak lalu... Muadzam Shah... Perghhh.... sebab apa tau... coz dari Segamat lalu Muadzam Shah nak ke Gambang... jauh giler... perhentian yang terbaik pun kat Stesen Petronas Muadzam Shah... tu je la... selebihnya... mak oiii.... nak berhenti lepak tepi jalan pun tak berani... maklum la gua kan tolak pagi giler....

         Kalau da lalu kat situ masa tu mengantuk memang seksa.... nak berhenti tak bole... nak tahu apa gua buat tuk ilang mengantuk?


          Hahaha.... makan jajan sepanjang jalan.... kadang kadang abih satu kete penuh ngan kulit kacang... tapi itu pun masa makan pun tak ble nak bukak mata.... jadi kantoi...

          Cara kedua... Gejeeennnngggg... gua dengar lagu rock... angguk kepala... hahaha... tapi tu pun bila da banyak kali angguk... terangguk kebawah jugak kepala... hahaha.... jadi... tu pun kantoi gak....

          Ada jugak kat dalam pasaran jual alat ilang mengantuk ketika memandu ni... contohnya...


          Alat yang pasang kat telinga ni... alat ni berfungsi masa kepala korang tertunduk ke bawah... maka alat tu bergetar tuk kejutkan korang.... tak mahal benda alah ni tapiiii... cam ne kalau kepala tegak jerkkkk... tapi mata tertutup.. hahaha.... jadi... itu pun kantoiiii...

          Sebenarnya ada dua cara yang terbaek... yang korang tak perlu keluar duit pun... sebab cara ni pun gua da guna... dari Terenganu sampai Batu Pahat mata tahan beb... nak tahu tak caranya..?

          Cara yang pertama... korang sebelum memandu tu.. rehatlah kan diri tu cukup cukup... kalau ngantuk tu... stop la kete jap... layan tdo dulu...

          Cara yang kedua... korang ambil wuduk... air sembahyang... oit! aku cakap betul ni... masa memandu... korang ader terasa mengantuk jerk... terus berhenti mana mana tempat.. pastu korang ambil wuduk, kalau bole siap la doa sekali.... 

          Ni la cara yang terbaek... sekali gus ilang ngantuk... bersehkan muka korang.. pahtu... dapat pahala pulak tu... tak yah tunggu nak sembahyang baru nak ambil wuduk... berwuduk kan cara tuk bersehkan diri... guna la cara tu...

         Ok la... sebelum blah jom dengar lagu gua.... tajuk Biar Mati... hahaha... gila gaban tajuk... lagu rock manja ni tau... hahaha layannnnn....



3 ulasan:

kak mah berkata...

Kreatif tuan blog ni...

faizulosman berkata...

terbaiklah caranya... i like it...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/03/fenomena-kahwin-awal.html

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ berkata...

Alat yang pasang kt telinga tu , boleh terkejut d buat nya , kalo x biasa :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...