Halaman

Isnin, 16 Mei 2011

Riana... gadis idaman mereka..

            Assalamualaikum semua... da seminggu aku tak menulis ni.. rindu pulak.,.bz cket minggu lepas.. on line pun jarang... tak perla.. korang da sudi ikuti perjalanan aku pun da alhamdulillah... syukur...

            Oh ya.. kali ni lagu ciptaan aku yang menjadi pilihan aku ialah lagu yang bertajuk " Riana "  .. huhuhu.. sape tu " Riana "? Apa kena mengena pulak aku dengan si dia ni..? korang pasti tertanya bila lagu yang aku ceritakan dalam blog aku yang lepas.. seperti lagu ciptaan aku yang bertajuk  " Kasehku Nuraini ",      " Dimana Mu Nisa ",   "Syakila " dan lagu " Gadisku yang bernama Sara " rata rata semua adalah yang aku kenal.. semuanya adalah bekas dan ada yang maseh kerja satu kilang dengan aku di Munchy.. dan aku gunakan nama mereka dalam lagu ciptaan aku..

             Tapi lagu " Riana " ni berbeza sikit sebab nama yang aku gunakan untuk tajuk lagu ni adalah datang dari ilham yang muncul secara tiba tiba.. tak ku kenal.. tak ku jumpa.. tapi rasanya.. nama Riana ni benar sesuai untuk lagu ni..

              Lagu " Riana " ni tercipta pada 19 Ogos 2010 jam 1030 pagi... dan di rakamkan pada hari itu juga.. dan yang paling istimewa.. adalah kemunculan anak aku Aina.. hui.. korang ble tengok betapa manjanye gelagat anak aku si Aina dalam video ni... dan jangan tak tau anak aku juga ada lagunya tersendiri.. dimana aku ciptakan pada umur Aina berusia 16 hari.. sekarang umur Aina da tiga tahun da.. kalau korang nak dengar lagu Aina korang klik Permata Aina .. kat situ ada video lagunya.. serta kisah dan lirik sekali...

             Cumel tak?

Salah satu babak yang cumel si Aina..


             Okla... kita berbalik pada tajuk kita yang asal... " Riana ".... cakap banyak tak gunakan.. jom kita layan lagu ni... layanzzzz....





Amacam.. syahdu tak lagu ni... aku pun suka nyanyi lagu ni.. lembut dan tenang nadanya.. di tambah pulak dengan gelagat anak ku Aina yang comel tu...hui.. syahdu.. korang suka tak..? kalu suka.. ni aku beri lirik lagu ni... jom layan lagiii...


Riana
Melodi lagu dan lirik ciptaan : Ary ariasputera

Terang kala malam 
mengusik lagu rindu 
memberi makna insan 
saat aku kala keseorangan 

telah ku bisikan 
nada merdu dalam jiwa 
biar sampai pesananku 
kepadamu sang kekaseh kekasehku 

huu... Riana kekasehku 
huu... Riana aku rindu 
hanya dirimu seorang yang ku sayang 
hanya cintamu satunya ku hauskan 
hanya engkau yang ku perlu dalam hidup 
kau satunya gadis impianku kaseh 

asyik ku dibelai 
lembut bayu yang menyapa 
rasa aneh dalam jiwa 
bila ku sedar kau ku miliki 

huu.. Riana aku rindu 
huu.. Riana kekasehku..


            korang suka tak lirik lagu ni... kalu suka " like " larrr sekali.. kalu bole komennnn.. aku nak tau jugak ngan pendapat korang...

            Dan kalau korang suka dengan lagu lagu ciptaan aku dan ingin nyanyikan lagu lagu yang ada disini... dipersilakan.. dan videokanlah.. buat lagu " cover ".. aku alu alukan.. tapi jangan lupa selitkan nama aku sebagai pencipta lagu dan liriknya ye.. maklumla...

          Video korang nanti kirimkanlah pada aku dan sebagai tanda penghargaan dari aku.. aku akan video itu di Channel youtube aku di youtube.com/ariasputera dimana ianya adalah satu satunya tempat aku letak segala video lagu ciptaan aku.. dan aku akan letak di blog aku disini.. dan tentunya aku akan promote video nyanyian korang tu... bole tak?

            Yang sedang membaca ni jangan lupa " like " dan komen tau.. tinggalkanlah jejak anda.. nanti aku polo balik... salam sayang buat semua.. dari aku, Ary.

3 ulasan:

Puteri Kasih berkata...

lirik yang menyentuh hati

Ary ariasputera berkata...

terima kaseh Puteri Kasih... doakan ary agar dapat peluang ye..

Aku Nescafe berkata...

nice song ary. pas ni nak play lagu ni.. tapi sblum 2.. kena minta la kbnaran.. nak ubah cikit muzik ni.. koz band nescafe main lagu rancak.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...