Halaman

Ahad, 8 Januari 2012

Aku jatuh cinta dengan Ustaz Azhar Idrus....

            Perghhh!!!! Tajuk gua memang tak makan saman... memang cari mati... tapi memang betul.. gua jatuh cinta dgn Ustaz yang sorang ni... Bukan kepada dirinya tapi kepada penyampaiannya...

            
            Bagi aku yang baru kali pertama mengenal Ustaz Azhar Idrus ni... cara pendekatan beliau adalah bersahaja, sempoi dan segala yang mungkin menjadi persoalan bagi sesetangah orang mudah terjawap... mana tidaknya... beliau bukan lagi mengunakan cara cara pendakwah yang lazim digunakan seperti yang sedia ada... yang mana mengulas tajuk yang disediakan tapi sebaliknya cuba memberi jawapan kepada setiap soalan soalan yang telah diberikan oleh penonton yang ada ketika itu kepada beliau sendiri.

            Dengan cara yang bersahaja.. ditambah sedikit lawak.. dikuatkan pendapatnya... menjadikan cara yang beliau gunakan itu.. benar benar menarik orang muda untuk datang hadir... BUKTI???

           Korang tengok aje la dekat youtube sambutan malam tahun baru yang dibuat lepas di Dataran Kemerdekaan Shah Alam... kehadiran penonton mencecah 80'000!!!!! Suatu angka yang tak di sangka... memandang kat tempat lain juga menyambut tahun baru yang pasti menjanjikan hiburan. Alhamdulillah..

           Seronok mendengar ceramah Ustaz Azhar Idrus ni... jom kita dengar salah satu video yang dirakamkan kat sana tentang TUDUNG....


          Selambe je kan.... jom tengok satu lagi video....


            Pulak ader orang tanya camner kalau Ustaz masuk Raja Lawak.. mung nak tau Ustaz jawap mende?.. jom...


           Aku pun tengah cari video full version kat saner.. tapi belum dapat... tapi memang bila ader Ustaz kat situ... semua penonton terhibur... da tiga hari aku layan video Ustaz Azhar ni... banyak tempat beliau da pegi... korang cari jerk kat youtube... banyak berb!!

           Apa pun memang Ustaz Azhar memng terbaik... sungguh pun gitu memang ader jugak kata kata sinis terhadap beliau yang.. kata kata fitnah Ustaz ni bertopengkan itu ini... aku tak mo cakap la sape yang cakap.... tapi benda tu memang ader... apa pun... jom kita selidik sendiri... kita tengok sendiri... kita dengar sendiri.. dengan mata dan telinga kita sendiri.... setiap ceramah Ustaz Azhar Idrus ni... baru kita simpulkan...

            Haaa ni kesimpulan Ustaz tentang alat muzik...

            

           Apa pulak jadi bila Ustaz pegang gitar???


           Kita da berakal kan.... kita samer samer simpulkan... yang baik itu datang dari Allah.. yang buruk itu datang dari kita....

           Aku cuma bagi pendapat aku jerk... terpulang pada korang... aku pun ni daif jugak... jarang tengok ceramah agama... tapi aku memang betul betul tertarik pada penyampaian Ustaz Azhar Idrus ni.... Kita sebarkan yang baik ye... Padamkan cerita buruk..... Bak kata Nabil... LU ORANG PIKIR ARRR SENDIRI.... Assalammualaikum.....

3 ulasan:

iykasyafika berkata...

thu xpe..i pun suke dye jugak.tmbh2 bile dye ckp ganu.

akuamir berkata...

haha,, ustaz nie tibe2 naik terkenal satu malaysia,, aku tak pasti camne aku leh kenal dye,, tapi dari youtube.. :)

aku follow sini.. klo sudi jemput datang blog makeYOUthink ku.

riffzam berkata...

betul.betul.pendekatan dakwah yg dibawakan beliau amat menarik minat terutama sekali anak-anak muda. :) mudah-mudahan makin ramai anak muda kembali kpd jalan hidup Islam dan masalah sosial dpt dikurangkan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...