Halaman

Rabu, 4 Januari 2012

Diari Hari Pertama Aina Ke Sekolah

            Hari ni hari pertama Aina sekolah.... wah... pagi pagi Aina da bangun... teruja betul dier dapat pakai baju sekolah.. walaupun hari pertama pakai baju sukan je kan... tapi ok latu... semangatnya yang penting... pagi pagi da siap... ble plak bagi tau adik... "adik.. adik... lawa tak akaknye.." sambil tunjuk kasut yang baru Aina pakai.... huhuhu.. siap catwalk lagi.... hahaha... senyum aku tengok gelagat kecil ku yang dua orang ni....
          
            Hari pertama Aina sekolah ni aku je yang hantar... maklum la permaisuri den keje pagi... jadi aku la jadik bibik setiap pagi.... hehehe... jam tunjuk kul 7 pagi.. arghh ader mase lagi.. Aina makan lagi sarap jemput jemput yang mak buat tadi... makan lagi....

           Da makan.. meh sini ayah pakaikan skaf ngan tudung... wah.... lawanyer anak ayah ari ni.... sempat lagi tu bergaye depan adik..."adik lawa tak....lawa tak"... huhuhu aliff nyer buat tak tahu je la... maklum la tengah main kete... hehehe...


             Sempat lagi nak amik gamba.... hehehe.... da 720 pg da... jom gerak.. nasib baik sekolah dekatkan... hehehe..... masa sampai kat sekolah.. bebudak lain da beratur da... tak pe la... sebab aku ingat aku je yang lambat... rupanya ader lebih kurang 10 pelajar yang lambat selepas aku sampai... cepat Aina beratur kat saner...

            Aku cuma tengok jer Aina dari jauh... tapi tak la jauh sangat.... nampak la jugak...Aku pegang dulu beg ngan botol air Aina.... cikgu cakap guna microphone... semua pelajar senang diri... tangan letak belakang..... huhuhu... tersenyum aku tengok Aina buat ikut cikgu cakap.... Aliff yang sorang ni aku dukung ajerk... bagi lepas pun kejap jerk la.... maklum la bujang aku sorang ni... nak dukung lama lama penat... nak biar kat bawah... aku pun penat.... penat kejar dier....

             Masa perhimpunan tu terperasan aku ader la seorang ibu hantar anak dier juga.... terus anta anak dier suh beratur... sampai kat saner patah balik... larrr nape.... mak dier cakap " pegi la semua orang beratur.." monyok jerk muke budak tu... tapi part yang aku buat geleng kepala.... mak die layan anak dier... duk kat belakang... pelajar lain beratur.... dier ngan anak dier makan roti kat belakang bangunan... larrr. camner ni... nape di manje kan sangat anak tu....hmmmm...

            Da abis perhimpunan... semua pelajar beratur... memang beratur tapi beratur terabur la... maklum la hari pertama.... hahaha.... sempat lagi aku amik gamba pas pehimpunan...




               Masa tengah nak bergamba tu kan... cikgu tarik tangan Aina ... jom Aina masuk kelas... hehehe.... ape lar aku ni.. sempat nak bergamba lagi... hari pertama kan... tak pe la.... sempat gak aku pesan ngan cikgu ape ape hel... huhuhu ader la pesan sikit.. maner le bagi tau kat sini....

              Ingat kan nak balik trus.... dari jauh tengok Aina ikut cikgu sampai kelas.. tapi aku patah balik... jom Aliff tengok kakak kat kelas.... sampai jerk Aina da ader dalam kelas... tengah bingung cket... maklum la tak tak tau nak buat aper... cikgu pulak tengah sebuk... "menangkap" pelajar lain supaya masuk dalam kelas....

             Ader juga sorang pelajar perempuan nangis... puas mak dier pujuk... suh masuk dalam kelas... huhuhu.... nasib baik Aina senang masuk kelas... pah tu aku tak tunggu lama da 830pg aku balik... balik umah... makan sarap dulu.... mandikan Aliff  pahtu biase larrr... main gitar.... cari lagu baru... dapat jugak... tapi.. cam lagu cam rancak jer dapat... aku nak cari  melodi lagu slow.... ader orang mintak..... 

            Da boring.... aku g depan umah... cabut rumput.... hehehe... berseh sket.... halaman umah tak besar jadi senang.... bukak laptop layan movie IP MAN 2.... memang tak abis tengok la sebab kul 10 baru nak tengok....

            Bes la plak.... nanti aku korang link citer IP MAN 2 tu... bes layan... alamak.... da 11.15pg ni... jap lagi Aina balik... jom aliff kita g sekolah... amik kakak.... masuk je Aliff dalam kete.... start kete... adoiyai... tido plak Aliff... siap dengkur plak tu... huhuhu penat main agak nyer.. lagi pun dier bangun lagi awal dari aku tadi... ahaks!

            Da sampai tengok Aina belum keluar kelas lagi... cikgu suh semua beratur depan pintu... tu Aina... da nampak da.... hahaha.... Aina da nampak ayah da.... siap lambai lagi.... Aliff tdo lagi aku dukung.. sabo je la.... tunggu punya tunggu budak lelaki keluar dulu... pahtu baru budak perempuan.... Aina da keluar... tu Aina kasut.... Aina pakai kasut sendiri..... huhuhu.... pandai anak ayah...

            Lagi sekali.... amik gambar lepas kelas...




   Aku tanya.... "Aina bes tak sekolah tadi...."

         Aina kater...... "Besssssss..............."

                    Sayang anak ayah..... ele... anak kita tak nangis pun..... ahaks!

2 ulasan:

C i k P i p i T e m b a m berkata...

wahh aina pegi skola la.. uhuhu... comel anak abg.. syg betul dia.. walaupun kena duga dulu kan , alhmdulillah semua dh okay.. hehee.. pesan kat dia belajar rajin2 tau :D

yad'z berkata...

wah.... ceria je kan first day sekolah... ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...