Halaman

Khamis, 24 Mei 2012

Debat PTPTN.... Apa Pula Pendapat Korang?

       



         Pastinya ramai yang dah tahu.. isu PTPTN ni telah menjadi salah satu isu terhangat pada tahun ni... Kali ni ary letak video Debat PTPTN antara Khairy Jamaluddin dengan Rafizi Ramli 22 Mei Lepas... Jom tengok AKSI PANAAAZZZ mereka...



        Hmmm.... Bile korang dah tengok... dah selami... aper pendapat korang..? Saper yang korang sokong...???? Persoalan demi persoalan... erk? Pening ker...?? Tapi... apa pula pendapat korang...???

       Bagi ary... jangan marah ye... ary tak sokong sesiapa cumer just pendapat....

1) Kalau dah utang tu kenalah bayar... apa apa hutang sekali pun kita kena lunaskan... lagipun masa perjanjian dengan PTPTN tu kan masing masing bersetuju syarat yang ader... PTPTN pun tak paksa nak ambik... 

2 ) Kalau dikatakan menjadi masalah hutang negara semakin bertambah sebab hutang PTPTN, serulah peminjam PTPTN tu bayar... Benda apa pun.. asyik bagi jerk pinjam tapi tak bayar boleh bangkrap... lagi nak di batalkan terus... makin la bangkrap...

3 ) Korang yang dah belajar tinggi tinggi.. dah tentu dapat kerja yang baik.. gaji tinggi.. takkan la tak boleh nak bayar sedikit demi sedikit.... lain lah aku ni... kerja kilang jerk... gaji nak dapat seribu punnn susah... tapi dapat hidup serdehana yang cukup segalanya...

4 ) Memang bagus ader PENDIDIKAN PERCUMA... cuma takut lebih banyak yang tak menghargai PENDIDIKAN PERCUMA itu berbanding Pendidikan yang berbayar seperti sekarang... sebab tak payah bersusah payah nak bayar... jadi belajar pun santai jerk...

5 ) Budak belajar darjah satu pun... mak bapak kena bayar sekarang.... Tak kan belajar yang tinggi tu, yang memang kompom keluar gaji tiga empat ribu nak belajar secara PERCUMA... ????

6 ) Seandainya... kerajaan laksanakan PENDIDIKAN PERCUMA tu... korang hargailah... sebab itulah peluang sebesar besar peluang yang korang dapat... gunalah kepakaran korang untuk berkhidmat memajukan negara... sebab walau apa pun yang berlaku kat negara kita sekarang... kita sebenarnya beruntung... amat beruntung... dan teramat amat beruntung di lahirkan di Malaysia... bumi tercinta kita ini... sebab kita tak perlu berperang bergaduh untuk sesuap nasi seperti negara lain.... yang perlu dekat negara kita ini... RAJIN BERUSAHA.... pasti ader rezki lumayan buat kita..... Insyallah...

Dan... Apa pula pendapat korang???




2 ulasan:

Faizul Osman berkata...

ada btlnya jgk sb kat malaysia ni tak de masalah dlm mendapat hasil pendapatan... menipu kalau kita sendiri kata susah nak dpt kerja sb org luar negara menjdkan Malaysia sbg lubuk rezeki mereka...

bangsawan nilai berkata...

masa aku belajar dulu duit ptptn tu dah tolak siap-siap yuran pengajian. yg kita ambik tu lah buat belanja poket, bayar rumah sewa, duit minyak motor, beli buku dll.
pendeknya, kita sebenarnya diberi duit sara hidup.

kalau yuran pendidikan aje yg free duit sara hidup tu siapa nak tanggung?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...