Halaman

Khamis, 29 Mac 2012

Serba Salah Jadinya...

         Hmm... Serba salah bila aku betul betul fikir... tapi aku juga betul betul nak perubahan... tapi kadang kadang takut juga bila nak buat ni... korang tak takut ker.. apa la pasal aku tanya korang... bukan korang yang alami pun ek...

     

          Opsss... aku nak berhenti kerja... betul ke...? Sebenarnya aku sendiri pun tak percaya... tapi tu la keputusan yang nekad aku buat... mungkin dah lama sangat aku kerja kat kilang biskut kot... yela... kat Hup Seng aku keje 7 tahun... kat munchy ni... da 4 tahun lebih aku keje... lama betul... sampai da masak macam biskut da aku ni...

          Sebenarnya kerja kat Munchy ni... ok... pendapatan kerja kat sini pun boleh di katakan Munchy antara kilang dekat Batu Pahat yang menawarkan gaji yang agak tinggi bagi mereka yang tak tahu apa apa... maksud aku belum ada pengalaman dalam kilang biskut la...

         Kilang Munchy ni juga ketat dalam segala macam peraturan... maklum la kilang makanan... siapa tak kenal biskut Munchy... tak yah aku citer lebih lebih... kalau korang masuk dalam mesti korang terpegun... kilang Munchy dier punya lantai pun boleh buat cermin tau... berseh... setiap minggu ada buat cek kuman... perghh... punya dahsyat jaga kebersehan... tapi itu yang bagus tentang Munchy ni...

         Kebajikan pekerja pun ada.... ada kad AIA yang cover pekerja dengan jumlah RM10,000... kalau ada ibu ibu yang mengandung... tak kasi diaorang kerja berat.. sedia kerusi sambil bekerja... ari jumaat sentiasa ada kelonggaran untuk pekerja islam menunaikan solat... bagus tak...?



         Cuma aku yang tak cukup... bukan aku mata duitan... tapi aku ingin lagi meraih pendapatan yang lebih tinggi bagi menampung hidup aku sekeluarga... aku percaya ada rezki buat anak anak... aku da dapat kerja baru... gajinya lebih Rm250 dari apa yang aku dapat sekarang...

         Kat Munchy aku leader...kat bawah aku ada 6 orang jaga mesin dan 25 operator... kat tempat baru ni aku Supervisor... tapi yang bes tu.. aku handle 5 orang saja... ahaks!... kilang apa..? nanti la aku citer...

         Beza yang paling ketara... kalau kat Munchy aku kerja 3 petang balik 11 malam... Isteri aku kerja pagi... dan kami bergilir jaga anak.... tapi kat tempat baru ni kami sama sama kerja pagi... malam kami sama sama ada bersama anak anak...bole jalan jalan... bole g sana .. bole g sini.... bole buat lagu... huhuhuhu....

         Apa pun surat yang aku anta semalam belum ada maklum balas lagi... mungkin orang atasan tak de kot... sebab biasa ari rabu, aku kena meeting.. tapi semalam di batalkan... tengokla nanti...

         Apa pun keputusan yang di buat... berani buat... berani tanggung... lagi pun... rezeki Allah ada kat maner maner kan... cuma nak kita usaha lebih ajerk... betul tak..?


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro mintA tolong mxm mne nk apply kejw kt munchys thnz mfauzi26@live.com

akmal buang berkata...

Saudara....saye berminat utk bekerja di kilang munchy's...bagaimana saye.nk memohon? Saye tggl di airtam...umur 19

Ary ariasputera berkata...

wassalam... boleh aje pegi temuduga di sana terus... atau hubungi saya 0127295120

Tanpa Nama berkata...

Saya ada sijil proses mknan thp 1&2.bhgian ape bolh sy mhn dlm muchys.adakah sy bolh mdptkn gji yg stbil dgn ekonomi skrg bdasarkn sjil yg sy ada.dan waktu bkerja skrg brape jam ye?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...