Halaman

Jumaat, 22 Julai 2011

Ada Cinta...? Kat mana pulak letaknya... Cinta?

            Assalammualaikum... salam sayang dari hamba ary.. ariasputera.... cheeewah...!! Huhuhuu... aku tak tau la kalau korang terus sudi membaca setiap entry blog aku... kalau ye terima kaseh... maklumlah... aku ni siapa la kan... orang banyak tak kenal aku.. kalau sebut nama arwah loloq tu.. da tentula korang kenalkan... antara karyawan yang telah banyak menyumbang untuk dunia seni kita...

Arwah Loloq
            Aku bukan nak samakan aku dengan arwah Loloq cume aku jadikan die idola buat aku dalam aku menulis lirik lagu. Apa kata kita beri masa untuk arwah Loloq seminit dua.. kita bacakan Al-Fatihah....


                                                 Al-Fatihah...


              Okla kita sambung cerita...Kalau blog lain ( bagi aku la ) tentunya cerita pengisiannya yang berbagai bagai... yang menarik, yang terhangat, yang cantik, yang terbaru..dan banyak lagi la yang bez bez.. aku pulak.. cume cerita tentang lagu aku.. lagu yang korang mungkin tak pernah dengar.. lagu yang belum berpeluang di mainkan di radio.. dan lagu yang selama ini terperuk aje..

              Alaa... bole la kan.. thanks jugak buat korang kerana sudi baca.. sudi dengar... aku hargai sangat..
Okla.. kali ni aku nak cerita tentang satu lagi hasil karya ciptaan aku.. iaitu sebuah lagu, dimana lagu dan liriknya di cipta oleh aku sendiri...  yang bertajuk " Ada Cinta "

              Apa pulak keistimewaan lagu ni? Ada yang istimewa ke..? Haa.. ni yang den nak citer ni..
lagu "Ada Cinta" ni tercipta pada 29 Jun 2010 jam 130 pagi dan aku buat rakaman videonya dalam lingkungan jam 8 pagi esoknya..

               Percaya atau tidak... masa aku mula dapat lagu ni aku tak rasa apa apa yang istimewa sangat.. aku rasa seperti ianya lagu biasa yang aku dapat.. Dan kalau korang nak tau, setiap kali aku dapat lagu baru aku mesti perdengarkan dengan rakan aku yang rapat dan dengan bebudak perempuan yang satu kerja dengan aku kat Munchy.. cakap je bahagian spooner vicars shift petang Munchy ada la muke aku.. heh..

               Dan dari sini la.. aku beri dengar pada Ida, seorang operator tempat aku ( tak de gamba die la, orangnye pun da brenti keje da.. ) dari dia la... dia kata lagu ni bez.. dan kemudian bila aku beri pada orang lain pun same.. semua suke.. aduh! macam mana aku bole terlambat nikmati lagu sendiri... apa raa..

              Bukan aku nak memuji, tapi korang bole nilaikan sendiri bila korang ... lagu ni mendayu dan lembut nadanya... juga jujur.. Aku persembahkan buat korang... "Ada Cinta"



            Amacam? Kalau korang suka nanti "like" la banyak kali..huhhu kalau bole la... komen banyak banyak.. dan doakan aku agar dapat tempat dalam industri seni kita.. supaya aku boleh terus berkarya... Oh ya! korang nak lirik lagu ni ye.. bole.. jom kita layanzzz

Ada Cinta
Melodi lagu dan lirik ciptaan : Ary ariasputera

Kau hadir bila aku keseorangan
Kau pimpin aku bawa aku kesana
Memberi makna indah menyusun melodi bahgia
Memberi rasa cinta

Kau sabar temani aku disisiku
Kau tenang walau ombak deras gelora
Kau memberi inprirasi hadirmu tiada ganti
Aku cinta padamu

Chorus :
Dengarkanlah bisikanku aku benar cinta padamu
Kau hadirlah disisiku kau bawakan aku cahaya

Benarkanlah ku sayang demi ku memburu rindu
Kau kan aku hiasi bagai permaisuri jiwa
Mungkin tak seharus aku memaksa dirimu
Tapi tanpamu hidup aku buntu

Walaupun kau hadir hanya teman dalam hidupku
Tapi hati ini ku tahu amat perlu dirimu
Pasti ada cinta ada diantara kita
Hanya tuhan yang tahu rasa hati

Maseh ku mengharapkan engkau mengerti
Bahwa ada cinta tulus dalam hidupku
Ku angankan dirimu permaisuri hidupku
Bahgia hidup bersama itu pintaku

            Kebanyakkan rakan aku yang dengar lagu ni musti suke dengar liriknya..  korang macam mana pulak? Untuk pengetahuan korang juga, aku ader buat rakaman video jamming bersama bebudak OverDrive dari Batu Pahat.. Rakaman ni dibuat pada 28 November 2010 di Aqi Studio Batu Pahat... Bes kepala otak bos studio ni.. tak kisah beb...

            OverDrive ni band keje kawin je tapi dieorang memang bez.. sanggup nak layan lagu jiwang aku.. nak tengok tak? jom layan lagi... TQ TQ for u all....



Bole tak? Bez jugakkan cume aku rasa tempo aku nyanyi lagu ni lambat sangat.. huhuhu, cara permainan sama macam lagu "Biarkan Aku" bersama The Blaze... tak de latihan.. cume rakaman spontan.. aku beri kod gitar.. die orang main... kan jadi tu.. heh.. jom kite berkenalan dengan bebudak OverDrive..



           Haa... kalau yang cam poyo ni namanya Fauzi, atau lagi glamer panggil Apy. Dia pemain bass 5 string dalam OverDrive.. bez layan die ni,walaupun main bass suara bole tahan ni.. kalau layan lagu She's Gone terkuar arr bijik mata korang...  bez bez.. kalau korang nak add friend ngan die kat facebook klik sini


           Yang ni pulak Amy, guitaris OverDrive... Idola guitaris die memang yang bergulung aje.. power ni.. habis semua skill die gune kalau main jamming... orang lain da abih.. die belum abih lagi.. hahaha... kalau tang cakap plak.. memang takde titik.. terusssss jer.. tapi memang bezz kepala die.. jujur.. soung direct je.. tak yah pening kepala... berminat? jom add friend.. klik sini

            Yang kontrol macho ni Alif nama die... huhuhu same ngan nama anak aku da... die ni dulu pemain drum tersohor kat perancis.. jadi mungkin korang belum kenal lagi.. heh.. jangan mara gurau je.. korang nak berkenalan ke.. bole.. klik la sini kalau nak add friend die kat facebook...

             Nak tengok die orang jamming jom..


    
              Okla.. aku sampai sini aje... rasa macam panjang je aku tulis... akan datang ada lagi kisah kisah lagu lagu aku yang pernah aku ciptakan.. banyak lagi rasanya... korang doakanlah agar aku terus dapat berkarya... dan.. kalu bole dah tengok tu jangan la lupa komen... kalu suke pun dengan lagu aku, suke dengan apa yang aku tulis jangan takat suke je... "like" larrr sekali...huhuhu

              Lagi satu kalau korang berminat nak "cover" lagu aku pun aku benarkan... tapi janganlah lupa letak nama aku sebagai pencipta lagunya ye...videonya korang kirimla kat aku.. aku akan masukkan dalam channel youtube aku dan aku akan abadikan dalam blog aku ni.. sebab korang MEMANG BEZZZZ!!!!!

Adiossss!!! aku sayang kat korang lagi..... muuuuuuuuah!!!

6 ulasan:

Unknown berkata...

wah..touchingnya lagu tu. lirik begitu puitis..cayalah :)

Ary ariasputera berkata...

terima kaseh cik azizah... ary amat hargainya..

fyna ahmad berkata...

sangat tacink.
hurm...



jom singgah n follow belog fyna.
:)

Ary ariasputera berkata...

ohh.. tu sudah semestinya..

cik wanie Lovela (CWL) berkata...

nanges dgar

Ary ariasputera berkata...

eh, jangan la nangis wanie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...