Halaman

Rabu, 6 Julai 2011

kau ibarat mawar?? siapa??

            Apekhabar..??  Selamat pagi semua.. dan.. assssalammuaaikum.. my pren pren semua.. alhamdulillah.. aku bersyukur aku dapat menulis lagi buat korang.. korang la satu satunya semangat buat aku..
   
            Kalau korang ternanti nanti apa jua yang aku tuliskan alhamdulillah.. terima kaseh sangat.. aku tetap akan menulis.. Ok.. kali ni aku nak ceritekan tentang sebuah lagi lagu dan lirik ciptaan aku sendiri..     yang aku beri tajuk..   " Ibarat Mawar"..

            Persoalan? Kenapa ek dengan lagu ni yek? Apa yang special sangat tentang lagu ni kan? Musti korang nak tahu...
lagu " Ibarat Mawar " ni intonasinya lembut.. bukan lembik tau.. lembut.. dari segi nada dengan irama die.. liriknya.. semua bagi aku lagu ni lembut... sepoi sepoi bahasa gitu.. ahaks!

            Maseh lagi tentang lagu cinta... kisah seorang lelaki yang begitu memuja kekasihnya... kisah janji seorang kekaseh kepada kekasehnya... dan kalau korang nak tahu... apa yang paling special lagu ni adalah... lagu ni adalah pilihan aku untuk aku nyanyikan semasa nak tidokan anak aku.. kira lagu dodoi la ni... hehehe... tapi tang chorus aku tak nyanyila.. sebab chorus makin tinggi.. kang anak aku da tido.. terkejut bangun balik  plak.. dah tambah satu keje lagi nak tdo kan balik..hehehe..

           Dan percaya atau tidak... anak aku bila aku dodoikan die dengan nyanyikan lagu ni musti senyap dan tdo.. huhuhhu..

            Lagu " Ibarat Mawar " tercipta pada 06 Jun 2010 jam 830 pagi... lagu ni sebenarnya asalnya dari tahun.. kalau tak silap aku sekitar tahun 1997.. agaknya la.. aku da dapat. lagu ni... tapi aku terlupa nada rangkap pertama dengan kedua yang sebenar lagu ni.. aku cume ingat chorusnya saja.. cari punya cari... ingat punya ingat.. maseh juga tak dapat aku ingatkan... lalu aku ambil satu langkah berani mati... cari nada baru dan lirik baru untuk rangkap pertama dan kedua lagu ni... dan.. apa yang bakal korang dengar ni... itulah jadinya..

         Nak dengar tak? Jom layanzzzz...




             Camne? Ada tangkap lentok tak?? Hahahaha... kalau korang suka alhamdulillah... korang nak lirik lagu " Ibarat Mawar " ni tak.. kalu nak... Jom kita usha kanan... ahaks!

Ibarat Mawar
Melodi lagu dan lirik ciptaan : Ary ariasputera
Nyanyian : Ary

Ketika malam berlabuh aku rela merindumu 
Bawalah diriku bersama merungkai mimpi 
Hilang hiba saat kuingati bersamamu kau kekaseh


Tak pernah lagi hidupku sebahgia begini 
Walau sesukar mana kau maseh disisi 
Tenang kau hadapi jiwa memberontak 
Dari mereka yang tak mengerti


Telah lama aku menanti setelah sekian lama bersendiri 
Apalagi yang kuperlu selain dirimu 
Setelah kau bersabar setia seikhlasnya 
Apalagi yang kuperlu selain cintamu yang suci bak mawar abadi 
Tak mungkin aku menyunting harum mawar kembang mekar 
Tanpa relaku pada durinya tanpa ikhlasku


Saat ini kunantikan bertahun lamanya 
Menanti seorang insan bernama kekaseh 
Ku ibarat mawar wangi yang abadi 
hanya darimu kau kekaseh 
Hanya darimu kau kekaseh...

     

          Ermm.. Korang suke tak? kalau suke... komen laarrr... jangan biar sepi lagu ni.. Eh? Korang nak tengok tak mawar dalam hidup aku.. Jom kita usha.. tapi jangan korang ngurat plak... aku tembak nanti.. huhuhu


            Haaa.. ni la mawar dalam hidup aku.. nama? uihh... nama mesti la mahal.. semahal orangnya... kalu korang nak tau nama mawar aku ni.. korang usha sendirik la kat facebook die...nak? klik aje nama permata aina ni...

Okla... salam sayang buat semua... jumpa lagi kita di episod karya karya aku yang lain...
Adiosss..!!! Luv u all!!

2 ulasan:

Dayana Z berkata...

fuyoo hebat ouh orang yg boleh berkarya nih :D ! thumbs up!!

Ary ariasputera berkata...

Dayana... terima kaseh.. doakan ary agar dapat peluang yang baik ye.. jangan lupa dengar lagu ary yang lain.. tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...