Halaman

Rabu, 11 April 2012

X der ker bebudak munchy yang rindu kat aku???

         Hahahaha.... posing baeeekk punyer tajuk... hahaha.. spesel buat lu orang... ni bukan kes nak amek simpati yeee... mungkin aku ader goyang sikit laaa kuar dari munchy.. ye la .. kater pindah keje... kes aper yang tak goyang bilang pindah keje derrr...

            Nampak jenis biskut kat atas tu... masa aku keje kat Munchy... ni la antara biskut yang bebudak gua packing... Aku jaga line jerk... maklum la.. leader... apa la sangat leaderkan... tapi tugas kat tempat aku tu agak mencabar... mencabar minda... semua nak pantas...

            Kebersihan memang nak gred A...skill mesin nak gred A... dengan operator perempuan yang hampir 30 orang... operator lelaki hmmm... beberapa orang... tugas aku kat saner memang mencabar... apa yang mencabar... tak payahla aku cakap.. yang penting.. semasa kerja dan semasa nak balik kerja.. semua musti settle..



            Dah seminggu lebih da aku tak jaga line B3 petang... apa la agaknya jadi... aku tak cakap aku bagus.. tapi sekurangnya aku tahu.. kehilangan aku wat masa ni.. buat diaorang semua huru hare.. aku harap dia orang tak mara aku buat keputusan yang mendadak macam ni...

            Kenapa Aku berhenti??? Ramai yang tanya aku... Aku pun tak tau nak jawap macam maner.. sebab aku rasa kerja kat kilang biskut ni macam dah sebati dalam hidup aku.. dah faham sangat.. keputusan yang aku buat memang mendadak.. aku tak nafikan.. rasa sakit... memangla kalau berhenti keja macam ni apa pulak tak sakit... berserah je la...


          Sebenarnya memang aku rindu kat korang... tapi apa boleh buat.. jalan kita dah berbeza... mungkin aku bole masuk balik.. korang musti suka kan aku masuk balik.. huhuhu... sekurang kurangnya.. kurang la sikit pening kat kepala tu....

           Kerja kat Munchy ni sebenarnya stabil.. dari segi pendapatan, cuti tahunan, insurans.. apa lagi yang korang nak.. sbenarnya dah ok.. yang tak ok aku... aku tak cukup...

          Buat Kak Leha... maaf saya ye, sebab saya berhenti tak cakap akak... saya sendiri pun tak tahu saya buat keputusan tu betul ke tidak.. tapi sekarang saya dah bertugas tempat baru.,. status saya sekarang supervisor... keje apa, kat maner.. takyah la korang tau.. sebab...

          X kisa larr korang rindu kat aku ke tidak.. tapi pada yang merindu tu terima kaseh sangat.. nanti aku belanja karipap ye... Apa pun.. korang doakan lah agar rezki Allah yang terbentang luas di muka bumi Allah ini dapat kita nikmati di sebalik jalan masing masing...

          Pada kenkawan, jumpa aku kat luar tegur tegur larrr aku... bole kita ngeteh sekali.. borak borak... sebab memang aku rindu kat korang...


3 ulasan:

mizzkechique berkata...

dh lm ke keje kt situ.. mak sy keje sn.. dh msuk 15 tahun.. nm dia sumerah, tp org pggl ilah @ kak ilah je.. xtaula kot² awk kenal ke.. hehehe.. baru² ada annual dinner kan.. ms tu dh benti ke? xpela, mungkin ada hikmahnya benti kt sn..

mokhtarsaem berkata...

perasan la ko nih...ko ada ke x de sama je...setakat leader je...ah piau dgn alex benti pon x de hal...aku pon leader gak..kena benti lagi...sekejap je x ok...setakat mcm kita ni gaji baru ratus2,jangan nak perasan mcm org penting ye...hahahahaha..jangan marah ye...

Ary ariasputera berkata...

Yuhuu... Member gua da ader blog... hahaha... baru tau.. ala.. Mokhtar.. kan aku dah cakap.. aku tak cakap aku bagus... tapi sekurang kurangnya.. semasa aku ader.. dalam sehari mesti ader dari bahagian lain suruh aku betulkan mesin mereka...

Kita bahagian yang berbeza tempat kau tak seribut tempat aku.. aku dekat munchy bukan gaji ratus masa aku berhenti.. Siapa yang nak jaga B3, tempat biskut extrem jalan.. sentiasa tukar produk berlainan jenis...??

Aku tulis entry ni bukan aku nak cakap aku bagus.. tapi aku tahu kemampuan aku di bahagian aku kat saner..bagi apa mesin, aku tak takut hendle.. Posen tak nak aku benti tapi aku yang buat keputusan.. bukan aku dibentikan...

Aku cumer rindu kat semua tu.. dengan operator, dgn budak mesin aku.. dengan kecohnya.. dengan mesin rosak.. semua aku rindu.. walau apa pun masalah yang aku hadapi kat sana.. semua aku rindu...

bukan masalah Munchy sebab aku benti.. tapi masalah pada aku sebab ingin mencuba sesuatu yang baru... itu saja...

Apa pun.. TQ bro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...