Halaman

Ahad, 30 Oktober 2011

Patut ka tak patut..? Cerita tentang laptop 1 malaysia..

           Ary cuma nak tanya kat korang... patut ka tak patut... korang pk larrr sendiri.... bukan nak timbulkan kontraversi... tapi korang ni bijak pandai... tolong la ary pk... patut ka tak patut...

          Mak ary datang umah... selepas singgah umah kawan dier kat Batu Pahat... bila da singgah dan bertemu kawan lama.. tentunya banyak cerita yang keluar... tetiba anak kawan mak ary kuar kan laptop 1 Malaysia... korang tahukan apa tu laptop 1 Malaysia..



          Yang ary tahu laptop 1 Malaysia percuma adalah pemberian kerajaan kepada pelajar yang kurang berkemampuan... rasanya larrr... tapi kan..

          Kawan mak ary bercerita... yang ada pelajar yang memang kurang berkemampuan tidak dapat laptop 1 Malaysia... lalu mak pelajar tu bertanya pada cikgu kenapa anak dia tak layak... tapi anak cikgu dapat...

         Jawapan cikgu... Sebenarnya laptop tu guna internet, cikgu tak nak membebankan pelajar tu sebab tak nak membebankan pelajar dengan bayaran bulan internet yang akan membebankan pelajar yang terang terang  keluarganya kurang berkemampuan... aper kes???

        Apa pendapat korang? Apa? Tak de internet laptop tu tak bole guna ke... atau Cikgu tu nak suh keluarga tu hutang ngan kot mamoth ke beli laptop ? 

       Apa pun terima kaseh kepada kerajaan yang menyalurkan laptop 1 Malaysia kepada pelajar pelajar kita... Tapi kepada yang jadi orang tengah.. jangan la diskriminasi sangat kan..

3 ulasan:

iyka syafika berkata...

tahu xpe.1stime dengar agak terkejut la sebab knp mesti timbul isu ada internet bwu nak bg lptop tu.if btol2 nk bg.bagi je la.no need nk salinan photostat bil broadband or sumthing else.hampeh.

Miss Nurul Atikah berkata...

mmg bias la cara pemilihan pemberian laptop tu.. ish3.. sepatutnya utamakn yang susah dulu. aiyookk..

ainie yusof berkata...

adik sy dpt jgk. every month kna byr bil internet.padahal xguna pn sbb klu nk guna internet kna pg tempat khas je. so, mcm annoying la sbb kita still kna byr even xguna. rugi je..better xpyh dpt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...